آژانس تبليغاتي آژانس تبليغاتي .

آژانس تبليغاتي

براي بهبود رتبه الكسا چه كارهايي بايد انجام دهيم؟

براي آن هايي كه در مورد الكسا تازه كار و مبتدي هستند يا با اين رتبه آشنايي ندارند بايد بگوييم كه اين رتبه خلاصه سريعي در مورد عملكرد سايت در مقايسه با ساير سايت هاي موجود در وب فراهم مي‌كند. اگر بر روي آن تمركز نكرده باشيد به احتمال زياد نمي توانيد بر روي همه مواردي كه قادر است ارزش و ديده شدن كسب وكارتان را افزايش دهد تمركز نماييد. به طور كلي اتوريتي سايت شما بر روي وب با رتبه الكسا تعيين مي شود. قبل از اينكه وارد بحث بهبود رتبه الكسا شويم، بايد چند قدم به عقب باز گرديم. بايد نحوه تشكيل رتبه الكسا را بدانيم تا درك بهتري از آن داشته باشيم. اجازه دهيد كار خود را آغاز كنيم.

رتبه الكسا چيست؟

رتبه الكساي شما تخميني از محبوب بودن سايت در مقايسه با ساير سايت هايي است كه در دنياي وب فعاليت دارند. رتبه الكسا به سوال زير پاسخ مي‌دهد:

در مقايسه با ساير سايت ها، سايت من چگونه عمل مي كند؟ به خاطر داشته باشيد از آنجايي كه رتبه يك مقدار تخميني است رتبه سايت شما نه تنها به ترافيك سايت بلكه به تغييرات موجود در ترافيك ساير سايت ها نيز بستگي خواهد داشت.

الكسا داده هاي خود را از كجا به دست مي آورد؟

همانطور كه مي دانيد الكسا پنل بزرگي در مورد داده هاي ترافيكي دارد كه در برگيرنده ميليون ها فرد در سرتاسر دنياست. بر اساس داده هايي كه از اين نمونه به دست مي آيد الكسا مي تواند تعداد بازديد كنندگان كل سايت هاي موجود در اينترنت را تخمين بزند. اين يك محاسبه پيچيده است كه در برگيرنده اصلاح تعصب ها و نيز شناسايي و كم ارزش كردن ترافيك اسپم و جعلي مي باشد. دانشمندان داده اي ما در اين كسب و كار بهترين هستند و آن ها مطمئن اند كه داده هاي دقيقي در اختيارمان قرار مي دهند.

رتبه الكسا چگونه محاسبه مي شود؟

الكسا بازديد كنندگان ميانگين روزانه و بازديد از صفحات را براي هر سايت در سه ماه گذشته تخمين مي زند. سايتي با تركيب بالا از بازديد كنندگان و بازديد از صفحات، رتبه يك را به دست خواهد آورد. سايتي كه كمترين بازديد را در عرض سه ماه گذشته داشته باشد رتبه اي در حدود 30 ميليون را خواهد داشت. اگر هيچ كس در طول سه ماه گذشته از سايت بازديد نكرده باشد رتبه اي به سايت اختصاص نمي يابد.

چگونه تعداد بازديد كنندگان سايت مي تواند رتبه الكسا را تحت تاثير خود قرار دهد؟

اگر شما تعداد بازديد كنندگان سايت را در برابر رتبه اي كه سايت دارد بر روي نمودار قرار دهيد به يك نتيجه جالب مي‌رسيد. در بالاي نمودار سايت گوگل قرار دارد كه بيشترين بازديدكنندگان را دارد و رتبه 1 را به دست آورده است. سايت هايي كه در بالاي اين نمودار قرار دارند در مقايسه با سايت هايي كه در انتهاي نمودار هستند، حجم ترافيك بالايي خواهند داشت.

رابطه بازديدكنندگان سايت و رتبه الكسا

نكته مهمي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه به خاطر شكل توزيع، تغييرات بسيار كوچك در بازديد كنندگان سايت در نتايج دم دراز مي تواند تغيير زيادي در رتبه آن ايجاد كند. با اينحال هر چقدر سايت شما به بالا يا همان سر نمودار نزديك تر باشد، تعداد بازديدكنندگان نيز بيشتر خواهد بود. تفاوت زيادي در ترافيك سايتي كه رتبه 10 دارد در مقابل سايتي كه رتبه 200 را دارد وجود خواهد داشت.

به دست آوردن رتبه دقيق الكسا

براي اينكه بتوانيد رتبه دقيقي از الكسا به دست آوريد مي‌توانيد معيارهاي خود در الكسا را تصديق كنيد. سايت هايي كه رتبه تاييد شده بالايي دارند به طور مستقيم توسط الكسا اندازه گيري مي‌شوند و از پنل داده ها براي تخمين رتبه استفاده نمي‌شود. تصديق و تاييد كردن رتبه سايت‌ها مي تواند رتبه دقيقي فراهم آورد اما اين رتبه الزاما رتبه بهتري نيست. مزاياي ديگري در مورد رتبه هاي تصديق شده الكسا وجود دارد كه رتبه الكساي دقيق تنها يكي از آن هاست. خوب حالا سوال اينجاست كه چگونه مي توان رتبه الكسا را بهبود داد؟

تاكتيك هاي متعددي وجود دارد كه به شما كمك مي كند رتبه الكساي خود را بهبود ببخشيد. در ادامه برخي از اين روش ها را با هم مرور مي كنيم.

محتواي اصيل و تعاملي ايجاد كنيد. محتواي اصلي و تعاملي كه به صورت مكرر به روزرساني مي‌شود مي‌تواند ارزش واقعي براي مخاطب شما ايجياد نمايد. محتواي كه اين چنين توليد مي گردد قادر است مخاطبان وفاداري ايجاد نمايد. زماني كه خوانندگان منابع ارزشمند و آموزشي را پيدا كردند مي‌توانند با ساير محتواهاي موجود در سايت نيز تعامل داشته باشند و اين محتوا را در شبكه هاي خود به اشتراك بگذارند. همين امر منجر به معرفي بازديد كنندگان جديدي مي‌شود كه به مشتري تبديل مي گردد. محتواي با كيفيت توسط موتورهاي جستجو نيز پاداش داده مي شود.

سايت هاي بيشتري پيدا كنيد تا به سايت شما لينك بدهند. اين تاكتيك به موتورهاي جستجو كمك مي كند به طور واضح صنعت كاري شما را تعريف كنند و باعث افزايش اعتماد و كيفيت سايت مي شود. به عبارت ديگر لينك هاي خارجي مطمئن و قابل اعتماد از سايت هايي كه كار خود را به درستي انجام مي دهند بر روي قابليت اعتماد سايت شما نيز تاثير مي گذارد. اين تاكتيك بايد با توليد محتواي تعاملي و اصيل پشتيباني شود. زيرا بازديد كنندگان به دنبال چنين محتوايي هستند.

لينك هاي داخلي لينك هايي هستند كه از يك صفحه يا پست در سايت خودتان به صفحه يا پست ديگري در همان سايت اشاره دارند. اين لينك ها نيز مفيد هستند، زيرا بازديد كننده را به ساير بخش هاي سايت هدايت مي كنند، آن ها را در سايت به تعامل وا مي دارند و به آن ها كمك مي كنند از محتواي مرتبط استفاده كنند. اينگونه موارد در Site link نيز شركت مي كنند كه زير لينك هايي هستند كه در موتورهاي جستجو زيرِ لينكِ صفحه اصلي نمايان مي شوند. باز هم بايد به خاطر داشته باشيد كه ايجاد محتواي ارزشمند همراه هميشگي استراتژي لينك دهي داخلي است. بايد مطمئن شويد كه محتواي توليد شده مرتبط است و براي بازديدكنندگان ارزشي دارد. به طور كلي لينك هاي داخلي و خارجي به موتورهاي جستجو كمك مي كند محتواي شما را درك كنند و ارزشمند بودن آن براي بازديدكنندگان را تعيين نمايند. با اينكه بخش مهمي از استراتژي آنلاين شما لينك دهي است اما بايد از اين گزينه به درستي استفاده كنيد. لينك دهي بيش از حد مي تواند از قابليت اعتماد و خوانده شدن سايت بكاهد.

كلمات كليدي كه ترافيكي به سمت سايت رقبا جذب مي كند را پيدا كنيد: به كمك اين كلمات كليدي سايت خود را بهينه سازي كنيد يا كمپين PPC براي آن ها خريداري نماييد. با انجام پژوهش كليدواژه ها مي‌توانيد چيزي كه مخاطبان به دنبالش هستند را پيدا كنيد. در اين مسير، پژوهش كلمات كليدي به شما كمك مي كند زبان مشتريان را بيابيد.

استراتژي بازاريابي رقبا را ياد بگيريد و ببينيد چه چيزي براي اين افراد كار مي كند: دلايل بسيار زيادي براي تجزيه و تحليل كارهاي رقبا وجود دارد اما به كمك اين تجزيه و تحليل ها مي توانيد سايت خود را بهبود ببخشيد. اين كار درك واضحي از معيارهاي مهم و استراتژي هايي كه كارساز است را در اختيار شما قرار مي دهد و اجازه مي دهد گرايش هاي موجود در صنعت خود را شناسايي كنيد و در آن شركت داشته باشيد. تمامي اين زوايا به شما كمك مي كند استراتژي كلي خود را تعيين كنيد و به شما اجازه مي دهد، تصميمات هوشمندانه و آگاهانه اي در مورد كسب و كار خود اتخاذ كنيد. اين موضوع به طور مثبت بر روي جايگاه شما در بازار تاثير مي گذارد.

بهترين تمرينات سئو را بر روي سايت خود دنبال كنيد: سئو يكي از مهم ترين استراتژي هايي است كه زمان و توجه زيادي از شما مي‌گيرد. به خاطر داشته باشيد كه سئو تنها در مورد بهبود ترويج و ديده شدن سايت نيست. اين فرايند در مورد ايجاد سايت بهتر براي مشترياني است كه از سايت براي برقراري ارتباط با برند استفاده مي‌كنند. بدون تجربه كاربري خوب، نمي‌توانيد مشتريان را نگه داريد يا بازديد كنندگان را به مشتري تبديل نماييد.

منابع بي شماري براي يادگيري سئو وجود دارد اما جي ادز سري‌هاي آموزشي و ويديوهاي آموزشي منسجمي را در اين زمينه توليد كرده است كه ليست آنها را مي‌توانيد در بخش سئو مشاهده كنيد.

منبع: وبلاگ جي ادز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۰۹:۴۵ توسط:مريم محمدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :