آژانس تبليغاتي آژانس تبليغاتي .

آژانس تبليغاتي

مقايسه الكسا و گوگل آناليتيك: تجزيه و تحليل درون سايتي

از سوي ديگر زماني كه افراد در مورد گوگل آناليتيك فكر مي‌كنند بر اين باورند كه تجزيه و تحليل درون سايتي انجام مي‌شود. بدين معني كه ترافيك به صورت مستقيم با قرار دادن كد گوگل آناليتيك بر روي سايت به دست مي آيد. بيشتر كسب وكارها در حال حاضر از ابزارهاي مختلفي براي اينكار استفاده مي كنند. به طور كلي تجزيه و تحليل درون سايت براي آشكار ساختن رفتار مخاطبان بسيار عالي است و مي تواند بينشي در مورد نحوه تعامل افراد با سايت، برند و در نهايت حضور آنلاين شما فراهم آورد. الكسا با قرار دادن كد در سايت مي تواند به طور مستقيم ترافيك واقعي سايت را اندازه گيري كند. با اينكه هم گوگل و هم الكسا قابليت تجزيه و تحليل درون سايت را فراهم مي كنند اما اين دو گزينه تفاوت هايي نيز با هم دارند. مهم ترين تفاوت آن ها نحوه اندازه گيري، جمع آوري و نمايش داده ها و بينش هاست. اجازه دهيد اين موضوع را با جزييات بيشتري توضيح دهيم.

سنجش ترافيك واقعي:

الكسا مي تواند 100 درصد از ترافيك طبيعي شما را محاسبه كند. اين موضوع از اهميت بسزايي برخوردار است، زيرا  اخيرا بحث هاي زيادي در مورد افزايش ترافيك توليد شده توسط ماشين ها و تاثير آن بر روي داده هاي وب وجود داشته است. مقاله‌اي در اين زمينه نشان مي‌دهد كه بيش از 61.5 درصد از كل ترافيك وب از ربات ها حاصل مي شود. اگر بيش از نيمي از ترافيك سايت شما از ربات ها باشد كه نه انسان هستند و نه مي توانند به مشتري تبديل شوند، چگونه مي توانيد با اطمينان، محتواي خود را بهينه كنيد يا تصميماتي را در مورد سرمايه هاي بازاريابي خود بگيريد؟ به كمك الكسا ديگر لازم نيست نگران اين موضوع باشيد. الكسا خزندگان وب و ساير ترافيك توليد شده توسط ماشين ها را فيلتر مي‌كند. بنابراين مي‌توانيد تصميمات كسب وكار خود را بر اساس بازديد افراد واقعي اتخاذ كنيد.

محاسبه همه ترافيك:

الكسا به صورت دوره اي سايت شما را اسكن مي‌كند تا مطمئن شود كد تاييد به درستي بر روي هر صفحه از سايت نصب گرديده است. اگر اين كد به درستي اضافه شده باشد خيال‌تان مي تواند راحت باشد و همه چيز را به الكسا بسپاريد.

گزارش دهي در يك نگاه:

داشبورد معيارهاي تصديق شده الكسا تصوير واضح و قابل دركي از ترافيك سايت را فراهم مي كند. با اينكه گوگل آناليتيك اطلاعات بسيار دقيقي را در مورد بازديد كنندگان سايت و رفتار آن ها فراهم مي آورد، اما درك اين داده ها و عملكرد سايت بسيار سخت است. به كمك الكسا مي توانيد در عرض چند ثانيه به آساني  به دو مورد از سوالات مهم خود  پاسخ دهيد: آيا ترافيك من در برابر دوره قبلي افزايش داشته است يا كاهش؟ اگر چنين است چه چيزي باعث ايجاد تغيير شده است؟

نمايش عمومي معيارها:

در نهايت يكي از بزرگترين تفاوت هايي كه بين الكسا و گوگل آناليتيك وجود دارد اين است كه الكسا گزينه اي را براي نمايش عمومي رتبه تاييد شده و ساير معيارهاي ترافيكي در اختيارتان قرار مي‌دهد. اگر بخواهيد شركا يا تبليغ كنندگان را تحت تاثير خود قرار دهيد، اين بزرگترين مزيت الكساست. متاسفانه گوگل آناليتيك چنين قابليتي ندارد و همه معيارها به صورت خصوصي حفظ مي شود. بنابراين چه بخواهيد به دنبال هوش رقابتي باشيد يا از تجزيه و تحليل قابل اعتماد درون سايت استفاده نماييد الكسا بسته كامل و ارزشمندي فراهم مي كند. با داشتن اكانت الكسا مي توانيد مطمئن شويد كه استراتژي شما هميشه  عالي است.

منبع: وبلاگ جي ادز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۸:۲۵ توسط:مريم محمدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :