آژانس تبليغاتي آژانس تبليغاتي .

آژانس تبليغاتي

مقايسه الكسا در برابر گوگل آناليتيكس: هوش رقابتي

اول از هر چيزي اجازه دهيد نگاهي به معيارهاي آناليتيكي مبتني بر پنل بيندازيم كه به طور مستقيم از سايت مشتق نشده اند. پست اخير وبلاگ الكسا در مورد خلا جوابگويي و اندازه گيري، توضيح مي داد كه چرا دانستن داستان ساير برندها و كارهايي كه در حوزه شما انجام مي‌دهند بسيار مهم است. اگر بتوانيد اطلاعاتي در مورد رقباي خود به دست آوريد قادر خواهيد بود از شكست ها و موفقيت هايشان درس بگيريد و به طور موثر به شرايط پاسخ دهيد. اما از آنجايي كه شما نمي توانيد از رقباي خود بخواهيد معيارهاي خود را در اختيار شما قرار دهند، به آناليتيكس هاي مبتني بر پنل زيادي نياز داريد تا بتوانيد اين داستان ها را كنار همديگر قرار دهيد.

اين يكي از نقاط قوت الكسا محسوب مي شود. ما بيش از 15 سال است كه داده هاي ترافيكي را از سايت هاي مختلف جمع آوري مي كنيم. ابزار هوش رقابتي ما به گونه اي طراحي شده است كه مي تواند داده ها را به يك سطح خاص ببرد. شما مي‌توانيد سايتي كه مي‌خواهيد بررسي كنيد را انتخاب نماييد. سپس مي‌توانيد به معيارهايي كه در طول زمان تغيير يافته است نگاهي بيندازيد و به عملكرد خود در برابر عملكرد ساير سايت ها امتياز دهيد. در اين شرايط مي توانيد مطمئن باشيد كه بالاتر از ساير سايت ها هستيد و فعاليت‌هايتان نتيجه بخش بوده است.

گوگل آناليتيكس كمي متفاوت است. آن ها از معيارهاي آناليتيكي داخل سايت استفاده مي كنند كه به طور مستقيم از طريق سايت شما اندازه گيري شده است. (البته الكسا نيز اينكار را انجام مي‌دهد كه در بخش دوم آموزش به آن خواهيم پرداخت.) از آنجايي كه آن‌ها تجزيه و تحليل خارج از سايت را به طور عميق انجام نمي‌دهند، قادر نيستند كل داستان را در اختيار شما قرار دهند.

با اينحال، شركت گوگل اخيرا يك ابزار بنچ مارك را معرفي كرده است كه مي تواند مواردي را فراهم آورد. اين ابزار رايگان است.  در مقابل، شما بايد داده هاي خود را در اختيار  اين ابزار قرار دهيد. اگر بخواهيد هوش رقابتي را مشاهده كنيد، آن ها شما را ملزم مي‌كنند سايتي داشته باشيد و از آناليتيكس هاي درون سايتي استفاده كنيد.

بر خلاف الكسا، داده هاي بنچ ماركينگ گوگل آناليتيكس بي نام است. شما مي توانيد تنها ببينيد سايت‌تان در مقايسه با گروه گسترده و بي نامي از سايت ها چگونه عمل كرده است. به عنوان مثال، گوگل آناليتيكس الكسا را در برابر 350 سايت بي نام در بخش اينترنت و ارتباطات دوربرد دسته بندي كرده است. اين موضوع جذابي است، اما مي تواند براي افراد فريبنده نيز باشد.  ممكن است ندانيد چگونه مي توانيد اين نوع داده سطح بالا و گسترده را بر روي سايت يا تلاش هاي بازاريابي خود اعمال نماييد.

به طور خلاصه، ابزار هوش رقابتي گوگل آناليتيكس رايگان است اما محدود و بي نام (بدون اشاره به رقباي اصلي شما) خواهد بود. ابزار الكسا اين شرايط را به سطح ديگري منتقل مي‌كند و داده هاي پيشرفته تري در اختيار افراد مي‌گذارد. اين ابزار مي‌تواند سايت هاي خاصي را بررسي كند. در اين شرايط مي توانيد اقدامات خاصي را انجام دهيد.

منبع: وبلاگ جي ادز


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۰۱:۱۱ توسط:مريم محمدي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :